MEDIA. PERFORMANŢĂ, O PERSPECTIVĂ TEORETICĂ ASUPRA PROCESULUI DE ÎNVĂŢARE BAZAT PE ELEMENTE MEDIA

THE MEDIA. PERFORMANCE, A THEORETIC PERSPECTIVE OVER
THE LEARNING PROCESS BASED ON MEDIA ELEMENTS

MEDIUM, PERFORMANZ, INHALT: EINE THEORETISCHE
METASTUDIE ZUM MEDIENGESTÜTZTEN LERNEN

MEDIA. PERFORMANŢĂ, O PERSPECTIVĂ TEORETICĂ ASUPRA
PROCESULUI DE ÎNVĂŢARE BAZAT PE ELEMENTE MEDIA

 

Abstract
Media-based learning does not necessarily make sense nor is it necessarily effective, for that matter, simply because it uses a medium. Rather, there are several variables that can and do influence its success: the very medium, the content, and the learner’s cognitive styles. For example, it is necessary to accept the difference between native language learning, second language acquisition, plurilingualism, language learning programs for children or adult learners, for visual or auditive or kinesthetic types … Of course, all these variables and more have to be taken into consideration, alone and interacting, in order to decide whether and where media-based learning is to be used, and where it might be counterproductive.

Zusammenfassung
Mediengestütztes Lernen ist nicht zwangsläufig sinnvoll und effektiv, nur weil es medial erfolgt. Vielmehr gibt es verschiedene Variablen, die den Erfolg beeinflussen: das Medium selbst, der Inhalt, der Lernertyp. Es gibt beispielsweise die Unterschiede zwischen visuellem, auditivem und kinesthetischem Lernertyp, zwischen muttersprachlichem Lernen, Erlernen der ersten Fremdsprache und plurilinguistischem Lernen, zwischen Lernprogrammen für Kinder und für Erwachsene … Grundsätzlich müssen alle Variablen in ihrem Zusammenwirken berücksichtigt werden, um zu entscheiden, wann mediengestütztes Lernen sinnvoll und wann es gegebenenfalls kontraproduktiv ist.

Rezumat
Demersul de însuşire a limbilor pe baza resurselor media nu implică în mod special un avantaj, în privinţa eficacităţii, nefiind un procedeu preponderent utilizat. Dimpotrivă, mai multe variabile pot influenţa succesul acestei metode: mediul, conţinutul şi stilul cognitiv al celor ce deprind o limbă; de exemplu, e necesar să se ţină cont de însuşirea limbii materne, de însuşirea altei limbi, de plurilingvism, de programele de învăţare a limbilor pentru copii sau pentru adulţi, pentru tipul vizual, auditiv sau kinestetic. Desigur, toate aceste variante trebuie luate în calcul, în mod particluar sau în interacţiune, spre a preciza dacă demersul de însuşire a unei limbi prin apel la resurse media trebuie utilizat sau dacă acest demers trebuie considerat contraproductiv.

Keywords: native language, second language acquisition, learner’s cognitive styles.

Schlüsselwörter: Muttersprache, Erwerbung der zweiten Sprache, kognitiver Lernstil.

Cuvinte cheie: limba nativă, achiziţia limbii a doua, stilul cognitiv de învăţare.

Read more